~Sledeći tekst opisuje kriterijume kod aplikacije za različite kategorije post kvalifikacije pri GS-Beograd.
~Kandidati po slobodnom izboru apliciraju za neku od ponuđenih kategorija kvalifikovanosti pri Geštalt studiju
Diplomirani terapeut – automatski ima mogućnost da postane akreditovani terapeut pri GS-Beograd.
~Kandidat mora da ispuni sledeće uslove posle dobijanja diplome u prve 2 godine:
1. 20 sati supervizije godišnje
2. 1 geštalt workshop godišnje / geštalt konferencija godišnje
3. 10 prikaza slučaja na 2 kucane strane u prve 2 godine
~Nakon toga terapeut je u obavezi da nastavi:
• Kontinuiranu edukaciju kroz 20 sati supervizije godišnje
• 1 workshop/konferencija godišnje, što je u skladu sa etičkim kodom škole
• da učestvuje u individualnoj terapiji studenata, nakon što su imali iskustvo u radu sa klijentima – 3 godine
• da podnesu izveštaj o radu sa studentima ( broj sati, regularnost…)
• da na osnovu izveštaja plaća doprinos školi godišnje
• da učestvuje u godišnjoj proceni napredovanja studenata
• da ima potpisani ugovor sa školom, koji se obnavlja godišnje
Pridruženi učitelj škole
~Kandidat mora da ispuni sledeće uslove :
1. Najmanje 3 godine mora da bude akreditovani član škole
2. Da demonstrira sledeće osobine:
• da je sposoban da planira i vodi bazični kurs
• da postavlja i održava granice u radu sa studentima
• da primenjuje teoriju jasno i precizno na nivou, adekvatno grupi koju uči
• da ima sposobnost da procenjuje podobnost članova grupe za kurs
• da pravi i održava granicu izmedu terapijskih pitanja i i pitanja treninga
• da bude kreativan i fleksibilan
• da je spreman za konfluenciju i različitosti
• da poštuje dijalog
• da podržava odgovornost za učešce i učenje u grupi
• da balansira intrapsihičke, interpersonalne i grupne potrebe
~Kandidat će demonstrirati ove osobine i kompletnost kroz 2 (po potrebi više), geštalt treninga bazičnog kursa, a gde će biti opserviran od strane učitelja i supervizora škole. Učitelji supervizor škole daju izveštaj, uz diskreciono pravo škole da napravi izbor, o spremnosti kandidata da postanu pridruženi učitelji škole.
1. Kandidat mora da asistira učitelju i supervizoru škole ili pridruženom učitelju i supervizoru škole u 120 sati geštalt trening kursa u oba nivoa, a najmanje 60 sati sa učiteljem i supervizorom škole.
2. Kandidat mora da podnese rad od 3000 do 6000 reci o dizajnu trening programa koji će voditi, koji je u skladu sa postojećom filosofijom škole
3. Zahteva se kontinuirana edukacija i pohadanje geštalt konferencija ili workshopa godišnje
4. Evidencija o ovome se predaje koordinatoru za aplikacije za post kvalifikacije pri školi
5. Materijal će biti pregledan od strane 2 člana škole koji daju izveštaj aplikantu
6. Sledeći korak da neko postane predavač ili supervizor zahteva da se u prethodnoj kategoriji provede 3 godine aktivnog rada
7. Kandidat koji aplicira za prelazak u sledeću kategoriju podnosi molbu i plaća dogovoreni iznos komisiji za post – kvalifikacije pri školi.
~Odgovorsnosti pridruženog učitelja škole:
1. Da učestvuje u realizaciji bazičnog programa
2. Da učestvuje u proceni studenata u prve 2 godine i da bude uključen u izrade seminarskih radova
4. Da vodi evidenciju i predaje izveštaje o radu i finansijama godišnje
5. Da na osnovu izveštaja plaća dogovoreni iznos školi
6. Da potpiše ugovor sa školom kojhi će se obnavljati godišnje
** Za postojeću grupu diplomiranih terapeuta koji vode bazični program nude se izmenjeni uslovi kod tačaka 2 i 3:
• Demonstriranje kompetentnosti kroz 1 dan workshopa iz geštalt terapija gde će biti supervizirani od strane učitelja i supervizora škole i
• 1 dan ( po potrebi i više) asistiranja učitelju i supervizoru škole u vođenju geštalt seminara na bilo kom od nivoa edukacije.
Učitelj škole – Teacher
Od trenutka kada je kandidat formalno primljen za pridruženog učitelja škole, prelazak u kategoriju « učitelj škole», zahteva sledeće:
1. Mora da ima adekvatno i znatno iskustvo (min 20 sati nedeljno), u vođenju treninga u školi ( grupni individualni rad, administrativni rad, čitanje radova studenata i sl), minimum 3 godine od kada je prihvaćen za pridruženog učitelja.
2. Kandidat mora da obavi minimum 360 sati obučavanja studenata iz naprednog programa, demonstrirajući sposobnost da uči studente razlicitih nivoa teoriji i metodologiji geštalt terapije, kroz asistiranje ili observacioni rad u grupi.
3. Pridruženi učitelj mora da ima regularnu superviziju njegovog rada u frekvenciji koja se odluči sa supervizorom. Ta supervizija se obavlja kod supervizora škole.
4. Kandidat mora da priloži preporuku od 2 učitelja škole
~Odgovornost učitelja škole
1. Postajući učitelj škole kandidat se obavezuje na regularne trening radionice sa studentima škole
2. Da bude konsultant za određene studente u treningu
3. Da bude ispitivač na ispitu, usmenom, kao i na odbrani studije slučaja
4. Da prihvati da mu drugi asistiraju i da bude na raspolaganju političkim aktivnostima škole
5. Da vodi evidenciju i predaje izveštaje o radu i finansijama godišnje
6. Da na osnovu izveštaja plaća dogovorene doprinose školi godišnje
7. Da potpiše ugovor sa školom koji će se obnavljati godišnje
Pridruženi supervizor škole
~Procedura za prelazak od diplomiranog terapeuta do pridruženog supervizora škole koji supervizira studente je sledeća:
~Diplomirani terapeut mora da bude član škole najmanje 3 godine i mora da ima regularnu superviziju od trenera i supervizora ili samo supervizora škole.
~Uslovi koje kandidat mora da poseduje su:
1. Da uspostavi efikasan radni savez sa studentima i školom
2. Da postavlja i drži profesionalne granice
3. Da demonstrira adekvatan autoritet u radu sa studentima
4. Da podržava autonomiju i odgovornost studenta
5. Da bude kompetentan u radu na sadržaju i procesu individue i grupe
6. Da demonstrira dijaloški stav
7. Da pravi granice izmedu terapije i supervizije
8. Da bude kreativan i fleksibilan
9. Da dozvoljava konflikt i razlike
~Ove osobine kandidat će da demonstrira kroz asistenciju učitelja i supervizora škole u trajanju od 75 sati geštalt supervizijskih grupa. Supervizor ce dati povratnu informaciju o tom radu.