• www.eapti-gptim.com
  • www.sugp.rs
  • akreditacija

Geštalt psihoterapija Beograd

  • h
  • O NAMA
  • EDUKACIJA
  • ONLAJN EDUKACIJA
  • RASPORED
  • STRUČNI KADAR
  • RESURSI
  • KONTAKT

Studija slučaja


~Studija slučaja treba biti dužine 13,000 reči otkucanih na A4 papiru sa brojem reči specifikovanim na kraju rada. 

~Studija slučaja treba biti anonimna osim pola kandidata i zato ne treba sadržati ime kandidata, ime trenera ili druge informacije koje bi identifikovale kandidata.

~Od najveće je važnosti za kandidata da jasno pokaže svoju ulogu kao terapeuta, pre nego da se koncentriše samo na klijenta tokom terapije.

~Cilj Studije Slučaja je da evaluira kliničku kompetentnost i profesionalno prosuđivanje kandidata.

~Studija takodje treba da pokaže sposobnost kandidata da primeni teoriju na praksu i da sagleda praksu u svetlu teorije.

~Kandidat radi na Studiji Slučaja u saradnji sa Trenerom i tokom procesa pisanja šalje radne verzije Treneru na komentare.

Uvođenje ili postavljanje scene

~To treba biti vrlo kratak uvod (pregled) koji čitaoca treba da upozna sa klijentom i početkom procesa – nekim bitnim informacijama. To ne mora da bude previše sveobuhvatno ali preko tog dela ne treba ni preći previše brzo .

1. Kratak opis klijenta:

-Pol, godine, zanimanje, veze, porodica
-Kako je uspostavljen prvi kontakt, da li je klijent upućen ili se sam obraća
-Druge terapije, medicinska /terapijska istorija

2. Postojeći problemi/situacija/svrha terapije:

-Zašto je klijet došao, da li su njegova/njena očekivanja realistična.

3. Uspostavljanje početnog kontakta i dogovora

4. Prvi utisak:

-Opšta pojava
-Fizički izgled i stav
-Manirizmi
-Kvalitet glasa
-Pokret
-Self/sredina podrška
-Kvalitet kontakta
-Drugo

5. Terapeutova početna reakcija na klijeta

-Sviđa mu se/ne sviđa mu se/radoznalost…
-Prvi osećaji
-Koga ja mogu predstavljati za klijeta?
-Kakve direktne zamke se mogu javiti u paralelnom procesu?
-Inicijalna dijagnostička slika (vidi ispod)

Pregled terapeutskog dnevnika
Ovaj deo treba da predstavi početak,sredinu i kraj terapijskog procesa:

~Početna dijagnostička slika, uključujuci i upucivanje na tradicionalne psihijatrijske/psihodinamske kategorije, ukoliko je prikladno.

      –Karakteristični prekidi kontakta / blokovi u ciklusu svesnosti / lične teme
-Izbor stila rada i njegovo objašnjenje, tj. individualni ili grupni rad, učestalost susreta.

~Klijentova istorija (prošlo iskustvo) i kako se to odražava na prezentovan sadržaj i rad na njemu.

~Prepoznatljive faze u terapijskom toku – najveći pomaci u iskustvu i ponašanju koji su uočeni tokom terapije – Rad na temama iz detinjstva

~Proširenje svesnosti i nivoi svesnosti na različitim tačkama puta

~Promene u ličnom životu tokom trajanja terapije.

~Spoljašnje ili vidljive promene u poslu, porodičnoj situaciji i odnosima, promeneu drugim važnim odnosima, itd.

~Promene u ličnom izgledu/ fizička mobilnost/stav/samoprezentacija – Klijent izveštava o tome kako je napredovao.

~Stanje na kraju terapije ili u trenutku pisanja.

~Verovatan buduci razvoj / nastavak rada.

~Druge prateće informacije koje se mogu dati o klijentu, npr. Kako se klijent prilagodio nakon prestanka terapije.

Opis ključnih epizoda / susreta

~Ovde treba dati detaljniji prikaz tačaka preokreta ili ključnih koraka u terapijskom radu, kao na primer:

-Kako se Geštalt teorija primenjuje na posmatranje, procenu i rad sa klijentom.
-Teme i eksperimenti, uključujući korake koji su im prethodili
-Balans podrške i izazova koje nudi terapeut, nivo i vrsta klijentove samopodrške
-Uočeni kapaciteti za organizmičku samoregulaciju 
-Interakcija sa terapeutom, vrsta i kvalitet kontakta, transferne teme
-Otpori i rad sa njima

Lično iskustvo terapeuta

 ~Lično iskustvo terapeuta takođe treba uključiti, kao na primer:

-Teme vezane za terapeutove nezavršene situacije i kontratransfer.
-Greške/Realizacije/ Šta bih uradio drugacije ” .
-Posebno nagrade, izvore zadovoljstva, “Na šta sam ponosan/a, za šta mi nije žao”

~Odgovornost je Studenta da o Studiji Slučaja diskutuje sa svojim Supervizorom ili Trenerom dok je ona još u izradi.

Osnivač Škole: Dr Lidija Pecotić

Lidija Pecotic

Aktuelnosti

  • Raspored predavanja za oktobar-decembar 2020
  • EAPTI-SEB vrši upis novih studenata 2020
  • Program edukacije “Psihoterapija dece i adolescenata”
  • Program Master nadgradnje diplome 2018/2019
  • ONLAJN EDUKACIJA
  • Instrukcije za uplatu kotizacije:

Prijavi učešće na seminaru

    Ime i prezime

    Kontakt telefon

    Naziv seminara

    Datum seminara

    © 2021.All Rights Reserved