~Studija slučaja treba biti anonimna osim pola kandidata i zato ne treba sadržati ime kandidata, ime trenera ili druge informacije koje bi identifikovale kandidata.
~Od najveće je važnosti za kandidata da jasno pokaže svoju ulogu kao terapeuta, pre nego da se koncentriše samo na klijenta tokom terapije.
~Cilj Studije Slučaja je da evaluira kliničku kompetentnost i profesionalno prosuđivanje kandidata.
~Studija takodje treba da pokaže sposobnost kandidata da primeni teoriju na praksu i da sagleda praksu u svetlu teorije.
~Kandidat radi na Studiji Slučaja u saradnji sa Trenerom i tokom procesa pisanja šalje radne verzije Treneru na komentare.
Uvođenje ili postavljanje scene
~To treba biti vrlo kratak uvod (pregled) koji čitaoca treba da upozna sa klijentom i početkom procesa – nekim bitnim informacijama. To ne mora da bude previše sveobuhvatno ali preko tog dela ne treba ni preći previše brzo .
1. Kratak opis klijenta:
-Pol, godine, zanimanje, veze, porodica
-Kako je uspostavljen prvi kontakt, da li je klijent upućen ili se sam obraća
-Druge terapije, medicinska /terapijska istorija
2. Postojeći problemi/situacija/svrha terapije:
-Zašto je klijet došao, da li su njegova/njena očekivanja realistična.
3. Uspostavljanje početnog kontakta i dogovora
4. Prvi utisak:
-Opšta pojava
-Fizički izgled i stav
-Manirizmi
-Kvalitet glasa
-Pokret
-Self/sredina podrška
-Kvalitet kontakta
-Drugo
5. Terapeutova početna reakcija na klijeta
-Sviđa mu se/ne sviđa mu se/radoznalost…
-Prvi osećaji
-Koga ja mogu predstavljati za klijeta?
-Kakve direktne zamke se mogu javiti u paralelnom procesu?
-Inicijalna dijagnostička slika (vidi ispod)
Pregled terapeutskog dnevnika
Ovaj deo treba da predstavi početak,sredinu i kraj terapijskog procesa:
~Početna dijagnostička slika, uključujuci i upucivanje na tradicionalne psihijatrijske/psihodinamske kategorije, ukoliko je prikladno.
–Karakteristični prekidi kontakta / blokovi u ciklusu svesnosti / lične teme
-Izbor stila rada i njegovo objašnjenje, tj. individualni ili grupni rad, učestalost susreta.
~Klijentova istorija (prošlo iskustvo) i kako se to odražava na prezentovan sadržaj i rad na njemu.
~Prepoznatljive faze u terapijskom toku – najveći pomaci u iskustvu i ponašanju koji su uočeni tokom terapije – Rad na temama iz detinjstva
~Proširenje svesnosti i nivoi svesnosti na različitim tačkama puta
~Promene u ličnom životu tokom trajanja terapije.
~Spoljašnje ili vidljive promene u poslu, porodičnoj situaciji i odnosima, promeneu drugim važnim odnosima, itd.
~Promene u ličnom izgledu/ fizička mobilnost/stav/samoprezentacija – Klijent izveštava o tome kako je napredovao.
~Stanje na kraju terapije ili u trenutku pisanja.
~Verovatan buduci razvoj / nastavak rada.
~Druge prateće informacije koje se mogu dati o klijentu, npr. Kako se klijent prilagodio nakon prestanka terapije.
Opis ključnih epizoda / susreta
~Ovde treba dati detaljniji prikaz tačaka preokreta ili ključnih koraka u terapijskom radu, kao na primer:
-Kako se Geštalt teorija primenjuje na posmatranje, procenu i rad sa klijentom.
-Teme i eksperimenti, uključujući korake koji su im prethodili
-Balans podrške i izazova koje nudi terapeut, nivo i vrsta klijentove samopodrške
-Uočeni kapaciteti za organizmičku samoregulaciju
-Interakcija sa terapeutom, vrsta i kvalitet kontakta, transferne teme
-Otpori i rad sa njima
Lično iskustvo terapeuta
~Lično iskustvo terapeuta takođe treba uključiti, kao na primer:
-Teme vezane za terapeutove nezavršene situacije i kontratransfer.
-Greške/Realizacije/ Šta bih uradio drugacije ” .
-Posebno nagrade, izvore zadovoljstva, “Na šta sam ponosan/a, za šta mi nije žao”
~Odgovornost je Studenta da o Studiji Slučaja diskutuje sa svojim Supervizorom ili Trenerom dok je ona još u izradi.